Melbourne; the city and auntie Stien - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hans Verbeek - WaarBenJij.nu Melbourne; the city and auntie Stien - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hans Verbeek - WaarBenJij.nu

Melbourne; the city and auntie Stien

Door: barthans

Blijf op de hoogte en volg Hans

02 Februari 2012 | Australië, Melbourne

Vandaag is onze laatste dag in Melbourne aangebroken en gaan we het laatste stuk Australie doen via de Great Ocean Road naar Adelaide, hoog tijd dus om nog wat over Melbourne te vertellen.

De stad Melbourne is niet zo wervelend als we verwacht hadden, na alle 'excitement' in Brisbane, Sydney en de vele kleine plaatsjes aan de oostkust blijkt dat Melbourne een grote stad is waar we weinig groots van kunnen maken.
Natuurlijk zijn er de trekpleisters en mooie gebouwen, maar onderscheidend.... nee, dus niet echt. Wat Melbourne wel heeft is vele jaargetijden in 1 dag, 's morgens een lekker lauw zonnetje, in de middag bloedheet en in de avond, weer zo koud dat je zelfs een vest of trui moet dragen. Al met al errug jojo dus.

De stranden in Melbourne zijn wel erg NICE, grote grasvelden, lekker strand en het water is aangenaam om een frisse duik in te nemen. Daarnaast zijn er erg veel mooie mensen hier, dus beetje Miami in Australie.... In Melbourne hebben we daarom bewust even wat gas terug genomen en wat minder uitstapjes gedaan, nou ja minder; Australian Open (zoals al geschreven), Australia Day incl vuurwerk, Chinees nieuwjaar op 28/29 januari en de hele lange heren-finale die we op onze hotelkamer moesten kijken, omdat alle pubs gewoon dicht gaan op zondagavond tussen 10 en 11, ongelovelijk!!

Maandag de 30e was het dan eindelijk zover, we gingen naar tante Stien en haar familie in Australie. Wat een lieve en enthousiaste mensen. Hun huis staat aan de Diamond Avenue in een buitenwijk van Melbourne en alles wat we willen kunnen we doen. We worden erg goed verzorgd en tante maakt de 1e dag een half Hollandse maaltijd voor ons. Verder bespreken we dan dat we de volgende dag een BBQ gaan doen met onze neven, nichten en hun kinderen en ook David, de vriend van tante, zijn kinderen en hun kroost komen, gezellige druk bedoening dus.
Nichtje Jennifer gooit tijdens het eten een beker drinken om en zegt tegen Bart; heb jij dat nou ook, dat je altijd dingen omgooit of laat vallen, wij noemen dat de Stenekes 'clutch-gen'.... En Bart kan dat alleen maar toegeven, zo onhandig als hij ook is en er meerdere in de familie zijn, toch leuk om te zien hoe het down-under ook nog steeds zo is.

Tante Stien is blij dat ze weer eens normaal Nederlands kan spreken en wij kunnen weer heerlijk met de lokale mensen ideeen en verhalen uitwisselen. Woensdag hebben we zelf gekookt en echte Hollandse bloemkool met een sausje gemaakt met gewone aardappelen, wat een verademing na alle pasta's, rijst en burgers!!
Onze familie heeft ons super ontvangen en het erg gezellig gemaakt, ook de skype sessie die we gedaan hebben met Oma (in juni wordt ze 98 jaar) in Nederland, zodat ze tante Stien en David weer eens kan zien was erg geslaagd!!

Wij gaan vandaag weer verder op onze reis, groetjes B&H.

• 02 Februari 2012 - 09:47

Belinda:

In Melbourne alweer.... leuk zo een familie bezoek! Was het lang geleden dat je ze gezien had? Lekker temperatuurtje! Hier wat kouder. Goede reis verder, mail wel weer! Mis je wel! tût en drukkie Bel.

• 02 Februari 2012 - 10:15

Rick Somsen:

en alweer een leuke update...
    Fijn dat het zo goed gaat daar.
    Hier ook hoor, lekker koud! Maar we klagen niet hoor.
    Geniet van het lekkere weer!

Rick X

• 02 Februari 2012 - 10:22

Anja:

Wij eten vandaag heerlijke hollandse snert echt weer ervoor. Goede reis verder.
    Groetjes

• 02 Februari 2012 - 11:23

Danielle:

Hey travellers,

Melbourne alweer voorbij en naar Adelaide. Wat gaat het snel of niet? Leuke foto's ook.
    Genieten jullie nog een beetje? De foto's en de verhalen vertellen mij dat jullie het prima naar jullie zin hebben.
    En tsja jojo weer...pffff. Het is hier momenteel -9 en vorige week hadden we nog 10 graden Dus wat dat betreft het weer hier ook jojo maar zou liever jullie temperatuur hebben ha ha. Mis je de stampot en de snert al? Schaatsen op natuurijs is hier al een feit, nu de sneeuw nog. Maar dat zit er niet in.

Goede reis naar Adelaide en tot het volgende verhaal.

Liefs Daniëlle

• 05 Februari 2012 - 21:15

Willem:

Mooie reisverslagen. Vanavond er weer even de tijd voor genomen. Wat zijn jullie intens bezig met alles wat jullie op je reis tegen komen. Interessant om te lezen. En als ik op FaceBook zou zitten zou ik nog veel méér kunt lezen. Met spanning heb ook ik uitgekeken naar jullie ontmoeting met Stien en haar familie. Sentimenteel als ik ben bezorgden opmerkingen als: "Tante Stien, we komen er aan!!!!" en "aangekomen in Melbourne, DE stad waar tante Stien woont " een brok in m'n keel. Fijn dat jullie het daar zo naar je zin hebt gehad. The Great Oean Road was de moeite waard he? Die “oehs en aahhhhhs...” kon ik weer helemaal terughalen. Een goeie reis verder!