the Australian Open.... kreunen en gillen.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hans Verbeek - WaarBenJij.nu the Australian Open.... kreunen en gillen.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hans Verbeek - WaarBenJij.nu

the Australian Open.... kreunen en gillen....

Door: barthans

Blijf op de hoogte en volg Hans

29 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Inmiddels zijn we aangekomen in Melbourne, DE stad waar tante Stien woont in Albanville of St. Albans. Maar eerst paar dagen de stad zelf checken en bijkomen van het hectische maar erg gezellige Sydney.

Sinds lang weer eens een vlucht gedaan met Quantas van Sydney naar Melbourne, als we het over slechte outfits van stewards en stewardessen hebben dan slaat Quantas alles, jaren 60 of 70 stijl en niet om aan te zien, maar goed daar gaat het niet om, ze brengen ons veilig aan de grond in Melbourne met een goede knal op de landingsbaan, Hans zijn favoriete deel van het vliegen (NOT!!).

De eerste dag hebben we de stad verkend, maar dit is echt een stad waar alles ver uit elkaar ligt, behalve een aantal winkel straten. Kroegen zijn straten ver uit elkaar en ook alle bezienswaardigheden liggen niet echt op loopafstand. De bazen van de stad hebben daar iets op gevonden.... er is een gratis tram die in een cirkel om het stadshart gaat en verder zijn er heeeel veeeel tramsporen en stations, waar je voor 7 dollar per dag mee kan reizen, dat is dus wel goed geregeld, maar net als dat de kroegen om 11 of 12 bijna allemaal dicht zijn stoppen dan ook de tramlijnen en kan je alsnog naar je hotel lopen of een taxi pakken. Maar dat soort dingen leer je snel af, ja ook wij leren snel...of zoals ze in Austrlaie zeggen...every day is a schoolday! LOL.

Woensdagavond checken we nog even of er kaartjes voor de dames halve finales van de Australian Open zijn, maar het werkt niet echt met internet, dus volgende dag maar verder kijken. En de volgende morgen is Bart weer vroeg wakker en na een snelle check op internet blijken er nog kaartjes in vak 4 te zijn voor beide halve finales en dat doen we natuurlijk!! Kim Clijsters en Maria Sharapova zien, geweldig.
Wij kennen de Aus Open van tv en zien dan altijd dat iedereen het zo warm heeft in het stadion, dus met weinig kleren aan en een handdoek (Oranje natuurlijk!!) voor de warmte vertrekken we. Een gratis tram gaat naar het stadion, wat bijna IN de stad blijkt te liggen. We lopen het terrein op en de sfeer is meteen tennis, super om rond te lopen op het terrein. Allemaal tennisbanen (Hisense Arena, Rod Laver en Margareth court) met verschillende partijen waar je zo naartoe kan, zoals dubbel wedstrijden, veteranen, rolstoeltennis en junioren. Maar het gaat natuurlijk om het echte strijdtoneel; de Rod Laver Arena. We besluiten eerst een t-shirt te kopen en zo een gaaf plastic ding waar je kaartje in kan, zodat iedereen kan zien dat je in het stadion mag, kicken!! Een half uur voor de wedstrijd gaan we naar binnen en zien nog het staartje van de halve finale herendubbel met de broers Bryan als winnaars. Wel hebben we al snel door dat alleen de tennisbaan in de felle zon ligt en bijna alle tribunes in de schaduw en door het frisse windje is het soms bijna koud op de tribunes. Buiten het stadion is het 28 graden, maar waar wij zitten nog geen 20 volgens ons gevoel. De handdoeken dienen dus niet om ons zweet te deppen, maar zijn nodig om ons warm te houden....

Maar dan gaat het toch echt beginnen en zien we onze Belgische favoriet Kim Clijsters de baan betreden, ze speelt tegen Viktoria Azarenka. Het is een geweldige wedstrijd, 3 sets lang en 2,5 uur damestennis van hoog niveau met een no-nonsens Belgische tegen een kreunende en gillende Wit-Russische in een lelijke korte broek, bah!! Maar helaas verliest onze favoriet nipt in de 3e set en ligt ze uit het toernooi, ondanks al onze aanmoedigingen, waarschijnlijk wel te horen op tv ;-), en een super enthousiast ouder Belgisch stel. De mevrouw is erg leuk om te zien, ze schreeuwt zo hard mogelijk, staat te springen, valt naast de stoel, omdat ze even vergeet dat het klapstoeltjes zijn en heeft een spandoekje met op de achterkant hup Henin en op de voorkant hup Kim, ze komen hier dus vaker!!
Nu maar hopen dat onze andere favoriet Maria Sharapova gaat winnen in haar wedstrijd tegen Petra Kvitova uit Tsjechie. En ook dit weer waar voor ons geld, een partij van meer dan 2 uren hoogstaand tennis met 2 vrouwen die vechten voor elke bal en waar onze favoriete de 3e set nu wel wint en dus doorgaat naar de finale.
Ook Maria is erg goed in schreeuwen en gillen, dus dat belooft een finale met veel lawaai te worden, de Aussies noemen het de 'Shreak-a-ton'.

We hebben een superdag gehad met 2 geweldige partijen dames tennis. Voldaan gaan we naar ons hotel terug op weg naar nog 3 dagen Melbourne, waar we de stranden gaan bekijken en even rustig op onze rug liggen wat kleur opdoen, Chinees nieuwjaar in de stad gaan bekijken en hopelijk alvast de eerste Pinguins gaan zien en dan op naar tante Stien!!

• 29 Januari 2012 - 12:38

Erik:

Er wordt heel wat afgekreund daar in Australië idd!! :-)
    Mooi verhaal weer hoor, groetjes van ons!!!

• 29 Januari 2012 - 16:37

Grace:

het ziet er nog altijd beter uit dan fc twente tegen fc groningen!!

• 29 Januari 2012 - 23:49

Aagtje:

Hee Bart en Hans
    Van jullie verhalen geniet ik met volle teugen ,omdat het me allemaal zo bekent voor komt .
    Blijf vooral jullie verhalen schrijven want iedereen geniet er van en dan zijn we allemaal een beetje bij jullie en maken het mee op een afstand. Zouden jullie de groetjes willen doen aan Stien en David van Herman en Aagtje. Wij hebben het er heel gezellig gehad bij Stien en lekker ge BBQ met David zijn ouders en oom en tante doe ze allemaal de groetjes .
    Nog een hele goede reis verder en ik leef en lees met jullie mee .
    Groetjes uit Duitsland van Herman en Aagtje.

• 30 Januari 2012 - 16:50

Marije En Bas:

Ziet er goed uit!!! Wij hebben een stukje op TV gezien en hadden het met de verwarming aan op 22 graden vast warmer dan jullie haha :-)
    Hier is gisteren de eerste sneeuw gevallen, en komende week wordt een koude. Misschien een pinguin voor ons meenemen voor in de tuin? ;-)

xxx

• 31 Januari 2012 - 03:01

Belinda:

Hoi Hans en Bart, ben eindelijk terug van vakantie (skieen op heel veel sneeuw) en lees jullie reisverslagen van ongeveer 2 weken, geweldig! Het is mooi dat jullie zo goed kunnen schrijven, leest lekker en lijkt alsof je er bij bent... zou het trouwens best willen.
    Neem het er maar goed van want als je jezelf niet kietelt lach je nooit!!!
    Liefs en tûten, Bel.

• 31 Januari 2012 - 18:13

Anja:

Jullie in het mooie weer en wij min 10 ze hebben het hier alleen nog maar over schaatsen. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes Anja