...The Happiest smile of Australie... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hans Verbeek - WaarBenJij.nu ...The Happiest smile of Australie... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hans Verbeek - WaarBenJij.nu

...The Happiest smile of Australie...

Door: barthans

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 Januari 2012 | Australië, Airlie Beach

Afgelopen 4 dagen doorgebracht in Airlie Beach, het zogenaamde hart van het Great Barrier reef en The Gateway to the Whitsunday's.
Met onze blauwe Hyundai vanuit Townsville ongeveer 275 km gereden voordat we dit ook weer heerlijke dorpje binnen kwamen rijden.

We moeten van te voren nog wel ff kwijt dat Australië natuurlijk ondermeer bekend staat om zijn kangaroos...we hebben er dan ook al heel veel gezien (zeker 15) maar alle in een ongepaste pose en plat gereden op het Australische wegdek!! bummer!!!

Dat genoemd hebbend, terug naar Airlie beach. We hebben hier een heerlijk "huisje" met eigen keukenblokje dus kunnen we voor het eerst deze
vakantie onze kookkunsten weer ten toon spreiden!
Het eerste wat we dan ook gedaan hebben is de supermarkt hier onveilig gemaakt...Coles en Woolwarths hebben alles wat je nodig hebt! voor ontbijt hebben we eieren, worstjes, witte bonen in tomatensaus, toast en heerlijke jus d'orange. Voor de eerste avond...aardappels met kipsnitzel en boontjes, geloof het of niet maar we hebben gesmuld.

In bijna elke grote plaats die langs de kust ligt hebben ze hier heerlijke lagoons langs het strand omdat er voor 3 kwart van het jaar niet gezwommen kan worden in het zeewater vanwege die irritante kwallen. In Airlie hebben ze een prachtig grote lagoon met uitzicht over zee, genieten dus. Hebben beide inmiddels al goed gewerkt aan onze tint...

Gistermiddag stond in het teken van een rondvlucht boven de wereldberoemde Whitsunday's. om 15u worden we afgehaald bij onze accommodatie door een aardige kerel, tot onze verbazing is deze taxichauffeur ook direct onze piloot van ons eenmotorig vliegtuigje met plaats voor 8...Maar WOW...wat een uitzicht!!

S'avonds Lasagna opgehaald die na opwarmen niet te eten bleek te zijn dus maar naar de overkant naar banjo's restaurant dat bekend staat om zijn 1-4-2 (een voor twee) maaltijden en de overheerlijke parmigiano.

Vanmorgen ook weer een dagtrip gedaan met ocean rafting, snelle boten dus, naar het Great Barrier Reef en de stranden van de vele eilanden van de Whitsunday's bekijken. Ook deze trip was weer goed voor vele mooie vergezichten en heerlijk zachte spierwitte stranden die als sneeuw onder je voeten kraken. moet wel gezegd dat we beide het rif erg tegen vonden vallen. Op een van de eilanden waar we afgezet werden om te lunchen lagen de rifhaaien en stingray's heerlijk langs het ondiepe strand te zonnen zodat wij ze goed op de foto konden zetten...onvergetelijk.

ook deze dag(en) zijn weer ten einde, nu koffers pakken en morgenvroeg op weg naar Rockhampton.

CU mate

• 11 Januari 2012 - 12:59

Marjan :

Het ziet er allemaal geweldig uit mannen! Leuk...die verslagen. Net zijn we er allemaal een beetje bij. Super! Geniet er nog maar lekker van.

xxx

• 11 Januari 2012 - 13:47

Jane +Dirk:

Hoi Bart en Hans
    Dat ziet er allemaal prachtig mooi uit,wat een belevenis allemaal,ik begin al een beetje jaloerssssss te worden en hoe verder dit vorderd !!!!!!!!Maar mannen wij gunnen jullie dit van ganseharte.Liefs en een dikke tuuuuuuuut van ons.
    PS:prachtige kiekjes en nu al lekker piz bruin.

• 11 Januari 2012 - 14:19

Femke:

Wow, wat een prachtige foto's en jaloersmakend lekker tintje ( kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo bruin was). Die verhalen klinken geweldig!
    Wij zijn gisteravond tot 10 uur doorgezaagd met de vakgroep over ons functioneren als specialist. Met discussies gebaseerd op anonieme vragenlijsten ingevuld door andere specialisten en verpleegkundigen. Pittig hoor, maar erg goed en leerzaam.
    Genieten jullie intussen maar lekker verder, ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.

• 11 Januari 2012 - 14:49

Ron:

Wat een mooie foto's (en wat een mooie mannen!)

De foto's geven een bijzonder mooie impressie weer van jullie reis en verslagen.
    Ik geniet er enorm van! (ben ook wel een beetje jaloers.... hahaha)

We missen jullie erg hier in het druilerige nederlandje maar voelen ook een beetje de australische zon door al jullie verhalen heen!

Bedankt daarvoor en veel liefs vanuit Amsterdam xxx

• 11 Januari 2012 - 15:20

Suus En Geppie:

WOW wat een mooie foto's leuke verhalen, tja jaloers neeeeee wij zitten hier heerlijk in de grijze lucht in de regen. In verwachting op de eerste vorst. dikke kussen van ons!!!!

• 11 Januari 2012 - 15:59

Marije En Bas:

hahaha hollandse pot in een Australisch huisje, wat lief :-)
    Hoe is je neusje Bart? Nog steeds neusje van de zalm?
    Mooie foto's, wat een uitzicht! Wow echt even om bij weg te dromen.
    Wat maakte eigenlijk dat het rif tegenviel?
    xxx

• 11 Januari 2012 - 22:51

Grace:

Hallo lieverds, wat ziet het er allemaal prachtig en heerlijk uit! En jullie zijn ook al zo zonnig, stuur maar wat hier naar toe! Vanmiddag met Sarah het reisverslag gelezen en de foto's bekeken, ze zag Bart en zei: he, draagt pappa een pistool? Ik moest haar wel overtuigen dat het een tas was - realiseer nu wel dat ze het waarschijnlijk associeert met haar play mobile (hoe je dat ook schrijft:)! Ze vond de foto's verder mooi, ging mij meteen maar vertellen wat er allemaal gaande was: hier mensen en daar, en vissen en de lucht en ga zo maar door... Ze mist jullie wel veel, zeker bij het zien van de foto's maar ook bv tijdens het auto rijden ineens, bij het naar bed brengen ook maar dan mist ze eigenlijk de hele wereld - zeg nou zelf: met het opnoemen van iedereen kan je de boel wel weer rekken! Vanmiddag heeft Sarah geoefend met fietsen zonder zijwieltjes, ik heb mij te blubber gerend en zij vond het prachtig! Maar goed, daarna gingen we even wat drinken bij het restaurant in Geestmerambacht, zegt ze ineens: praat die mevrouw engels?, doelend op de eigenaresse. Wij bij het afrekenen dus vragen, blijkt ze uit Australie te komen - heel verhaal gehad, verteld waar jullie zaten, was heel gezellig en heel toevallig!

dikke zoenen van de meiden!

• 12 Januari 2012 - 05:06

Sam:

WOW ! I'm so glad you enjoyed all that this part of Queensland has to offer !! By the looks of it, you took advantage of the "Whitsundays" in the way it should be. I really hope you have many more fantastic experiences on the rest of your journey ! OX

• 12 Januari 2012 - 11:57

Anja:

Wat fantastisch om dit allemaal tezien. Maar ik heb niet zo'n hoog EQ. Wat is coles en woolwarths en pamigiano. Jullie in het mooie weer en wij in de regen en harde wind. Het is hier net herfst. Dus geniet maar lekkker van het warme en mooie land.
    Groetjes Anja

• 12 Januari 2012 - 20:36

Margreet:

Heej skatties... Wat zijn jullie ook een bofferds... Hansie... ben je je sixpack al kwijt aan het goede leven??? Volgens mij zien we jullie tonnetjerond weer terug.... Hahahahaha... Enjoy!!!!
    Tuut, Margreet

• 12 Januari 2012 - 21:30

Geeske:

Heej Mannen,
    Ook ik ben trotse lezer van jullie reisverhalen dus zal ook maar eens wat van mijn kant laten horen.
    Het is geweldig om te lezen wat jullie daar allemaal beleven. De foto's zien er ook geweldig uit!! Nou geniet er lekker van!

X

• 13 Januari 2012 - 19:56

Hinke En Esther:

He mannen,

wat een mooie foto's en prachtige verhalen! Geniet er maar van..wij zijn in ieder geval jaloers!!
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen!

groetjes,

Hinke en Esther (aan het werk in NS!)