tropisch Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hans Verbeek - WaarBenJij.nu tropisch Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hans Verbeek - WaarBenJij.nu

tropisch Cairns

Door: barthans

Blijf op de hoogte en volg Hans

05 Januari 2012 | Australië, Cairns

Inmiddels alweer aangekomen op onze laatste dag in Cairns (Queensland) dat we deze update schrijven.

We zijn hier aangekomen op 2 januari en blijven hier tot morgen, hotel is eenvoudig, maar erg gezellig en kleinschalig en leuke mensen ontmoet.

Wat we gedaan hebben de afgelopen dagen;

* de eerste dag hebben we het stadje verkend, veel gelopen, oa langs het strand, bij de lagoon, een grote vleermuizen kolonie van duizenden in het centrum, shopping mall bekeken ;-) , en nogmaals errug ver gelopen. Aan het einde van de dag goede indruk gekregen van Cairns, veel minder groot dan gedacht, maar leuk stadje met alles op loopafstand. Bart zijn voeten hielden het helaas minder goed op de UGGS slippers, grote blaren en open plekken betekenen dat we onderweg pleisters moeten kopen.

* de tweede dag zijn we met een tour als echt toeristen weg geweest, eerst op een oude trein door het regenwoud gereden ongeveer anderhalf uur met de nodige fotoshoot plaatsen gingen we naar het dorpje Kuranda midden in het regenwoud. Daar konden we een aantal uren vrij rondlopen over markten, door tropische tuinen, enz. Hoogtepunt voor ons was een vrijwillig opvangstation voor allerlei soorten vleermuizen (flying foxes genaamd), super mooie beesten die je van erg dichtbij kan zien, aanraken mag helaas niet. Een vrouw uit Schotland vertelde over hoe ze met de beestjes omgaan en hoe ze deze weer klaarmaken om de vrije natuur in te gaan. De terugreis deden we met een skyrail (zeflde als Oostenrijkse skiliften, maar dan zonder de sneeuw) over de boomtoppen (het dak van het tropisch regenwoud) en langs errug hoge watervallen en afgronden, hierbij een verhaal van 20 minuten aangehoord op een tussenstation van een ranger, maar dat was zo langdradig dat we stiekem weggeglipt zijn. Echt spectaculaire uitzichten hebben we gezien; de foto's komen op de site. Ook mensen uit Adelaide tegengekomen die ons uitgenodigd hebben om bij hun te komen eten als we daar zijn begin februari.

* de derde dag zijn we met een 'local' (Sam) die we in de bar van ons hotel ontmoet hadden op een trip naar Port Douglas, veel mooie uitzichten op de bergweg langs de prachtig blauwe zee en een erg leuk dorpje, waar we aan het strand gelegen hebben. Zwemmen in zee kan hier helaas niet, vanwege de gevaarlijke stingers (irikanji), dit zijn kleine kwallen die als ze steken of zelfs alleen maar langs je zwemmen grote wonden geven en veel pijn, de remedie is azijn (ons en een aantal van onze vrienden wel bekend) of eroverheen laten plassen.

Morgen vertrekken we met onze huurauto die we dan pas ophalen naar Townsville.

• 05 Januari 2012 - 10:10

Rick Somsen:

Hello Boys,
    Dat klinkt heel goed allemaal!
    Geniet van de zon en het lekkere weer. Dat doen we in Nederland niet op dit moment, het stormt! Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Wie schrijft ze eigenlijk?
    De groeten van mij. En ook van jullie auto, hij/zij doet het geweldig, en staat lekker drooog in de garage.
    Ciao!

Rick

• 05 Januari 2012 - 11:30

Renate:

Wat heerlijk jullie daar in de warmte en wij hier in een vrij stormachtig Nederland. Wij waaien hier bijna uit onze verschoning, dat blijft jullie in ieder geval bespaard.
    Leuk om steeds zo mee te lezen, ben nog nooit zo ver weg geweest maar zo heb ik toch een beetje een kijkje in de verte.
    Geniet nog van alles en rij voorzichtig straks met de huurmobiel.
    Greetz, Renate van de receptie

• 05 Januari 2012 - 13:54

Gea:

Wow, dit klinkt allemaal veel te mooi om waar te zijn!!! Ben jaloersa :-)
    Hee lieverds, vind de verslagen geweldig. zie bijna iedere dag wel of julllie iets hebben geschreven!
    Tot de volgende mail, enjoy!!
    Liefs Gea

• 05 Januari 2012 - 14:59

Jeannet:

Hoi Bart en Hans,
    zo..wat zien en beleven jullie leuke/spannende dingen en super dat wij er op deze manier van mee kunnen genieten (maar jullie delen vast alles niet met ons...) Heel veel plezier op jullie reis en nog de allerbeste wensen voor heel 2012!
    Groetjes, Jeannet (secr)

• 05 Januari 2012 - 17:31

Anja:

Wat een mooie verhalen. We wachten weer op nieuwe.
    Veel plezier en je zal heel wat zien onderweg met je huurauto.
    Groetjes.

• 05 Januari 2012 - 18:05

Monique:

Hey Boys!

Wat een avontuur en wat een heerlijke verhalen.. Wij wanen ons bijna ook daar;) Helaas hier heel ander weer... Enorme wind en water wat ons bijna tot de lippen staat! Evacuaties zijn er ook al hier in het noorden... Dus geniet nog maar lekker dan genieten wij hier met jullie mee!

X Mo (Radiologie)

• 05 Januari 2012 - 21:32

Jane En Dirk:

Hallo neven
    Wat een belevenissen allemaal,leest helemaal geweldig.
    Wij hier in Friesland maken ook van alles mee,vette stormen, bijna dijk doorbraken ,regen en kou.
    Maar we houden de moed erin en kijken weer uit naar jullie volgende verslag.
    Dikke kus

• 06 Januari 2012 - 19:30

Marije:

Leuk stuk weer, fijn zo'n beetje vrolijkheid daar!
    Hier iets minder, dawn heeft een hersenbloeding gehad, maar begint wel weer vooruit te gaan, het lijkt erop dat ze redelijk zal herstellen.
    Heb wel en vraag over die kwallen: waarom moet je eroverheen 'laten' plassen? ;-) mag dat niet zelf? Hoewel dat natuurlijk wel afhangt van de plek waar het gebeurd is...op je rug kan je moeilijk zelf doen ;-)

xx

• 09 Januari 2012 - 13:37

Ron:

Hoi lieve jongens,

Ja, jullie auto staat droog in onze garage. We hebben er erg veel plezier van. Vanmorgen de auto nog door de wasstraat in Eibergen gehaald en in de was laten zetten ;-) (klaar voor de winter!)

Fijn om te horen dat jullie het zo goed hebben daar "Down under"!!! We lezen met veel plezier jullie reisverslagen.

Geniet van alle indrukken en activiteiten! Tot gauw hoors...

Liefs, Ron xxx