Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hans Verbeek - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hans Verbeek - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: barthans

Blijf op de hoogte en volg Hans

02 Januari 2012 | Australië, Sydney

Iedereen die Sydney zegt, zegt Harbourbridge en natuurlijk Operahouse. Zovaak al op plaatjes gezien en natuurlijk ook op het nieuws tijdens de vuurwerken met oud en nieuw (de grootste ter wereld) en dan nu in het eggie, zowel tijdens het vuurwerk als gewoon op een zonnige zondag overdag...adembenemend!
Ondanks onze jet-leg moesten we natuurlijk deze stad zelf bekijken. Wat een relaxte sfeer ademt deze stad uit, je hoort hier bijna geen getoeter als je door de stad loopt. Iedereen lijkt het allemaal op zijn beloop te laten.
Geen ambu's en/of politie die aan en af rijden met hun alarmen aan.
Vanaf het moment dat we op de 29ste de stad in kwamen hebben we misschien 3x een ambu gehoord, weinig werk in ieder geval voor Hans te doen hier!!

De bevolking van deze metropool, die meer sfeer uitademt van een kleine europese stad, is heerlijk "laid back" en zeer vriendelijk. Ook opvallend weinig hoogbouw in deze stad te vinden behalve dan rond de haven die, als je op een van de ferry's beland, een prachtig uitzicht geven over de stad! Door de stad heen vind je oude gebouwen die geflankeerd worden door prachtige nieuwe hoogbouw, en als je zo op een middag wat weg slenterd waan je je soms in de hoofdstraat van een western dorpje, met oude geveltjes en een rustieke uitstraling.

Amper bekomen van de vliegreis weten we ook dat er kennisen uit Gorredijk hier hun vakantie vieren en zullen hun de 30ste ontmoeten om even wat te drinken en ervaringen uit te wisselen. Maaike en Jacob zijn al wat langer onderweg, vooral Jacob die een half jaar rond de wereld reist en via de Siberie-express en Azie nu ook in Australie is te vinden. En dan de ontmoeting met Paul...We kennen Paul van een van onze ski-vakantie's in Saalbach-Hinterglemm, hij komt uit Heidelburg Duitsland en is samen met met zijn vriendin voor 2 maanden op reis...en ja hoor, ook zij zijn in Sydney!?!? Wat is de wereld dan toch klein!!

Na 4 volle dagen in deze stad te hebben doorgebracht gaan we dan ook met een klein beetje pijn in het hart verder met onze reis, maar wetend dat die ons over 3 weken weer voor 2 of 3 dagen naar deze stad brengt zodat we nog een klein beetje kunnen nagenieten.

Het volgend deel van onze reis zal ons brengen naar het tropische gedeelte van Australie in het noord-oosten. Cairns wordt omgeven door tropisch regenwoud en op zee bevindt zich het Great-Barrier reef...We zijn benieuwd.

• 01 Januari 2012 - 23:57

Harma:

Hey schatten!
    Heel erg goed nieuw jaar gewenst en zo te lezen zijn jullie er erg goed aan begonnen!
    Jullie moeten maar even de hartelijke groeten doen van mij aan Jacob, deze reist met een goede vriend van me en zal het vast even moeilijk krijgen straks weer afscheid van zijn meisje te nemen en naar nz te gaan!
    Op naar jullie volgende update!
    Dikke kus vanuit Oostenrijk :)

• 02 Januari 2012 - 10:23

Marije:

wow, jullie komende reis klinkt fantastisch! great barrier reef.... sprookjesachtig. gaan jullie duiken/ snorkelen?

geniet ervan, xxxxx

• 02 Januari 2012 - 13:57

Jolanda:

Hey Bart en Hans,

wat leuk om jullie verhalen te lezen, echt super om zo'n reis te maken! Geniet ervan!:)
    Verder natuurlijk een goed nieuw jaar gewenst!
    Veel plezier nog met jullie reis en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal;)!

XxX

• 02 Januari 2012 - 18:11

Jane En Dirk:

Hallo mijn globbetrotters,
    Eerst maar even de allerbeste wensen liefde gezondheid en geluk.
    Het begin was klote,laten we hopen dat het vanaf nu allemaal oprolletjes gaat lopen.(wat kan ze rijmen niet)
    Wij wilden jullie nog verrassen om de zelfde reis te boeken,je kent het wel staatslootjes gekocht en je al in Australie wanen maar helaas nul komma nul dus jullie geluk Jaantje reist niet achter jullie aan.
    Geniet er van en laat ons mee genieten met jullie super reisverslag.Love you xxxxxxxx

• 02 Januari 2012 - 18:48

Anja:

Gaan jullie met het vliegtuig of met de auto? In verband met de koffers haha. VCeel plezier lezen wel hoe de reis verder verloopt.
    Gr Anja

• 02 Januari 2012 - 19:44

Jessica:

Leuk verslag; kunnen we allemaal een klein beetje meekijken; en time to dream?? Het is meer "Live your dream"!!! Op naar het volgende verslag; ik neem een abbo!

• 03 Januari 2012 - 03:39

Belinda:

Hey mannen, hoe istie? Goed natuurlijk, domme vraag.... Nog de beste wensen natuurlijk enne wat een prachtige verhalen nu al, schrijf jij Bart? Volg jullie op de voet... Als jullie gaan duiken bij het great barrierrif (want dat zal wel) pas je dan op voor de box-jellyfish en de duivelsvis, krijg je nare plekken van. Wel spectaculair!! Nah heel veel liefs en tûten van Belinda en de groeten van Renate; Els en Femke liggen te pitten.....

• 03 Januari 2012 - 03:48

Renate:

He hallo mannen,
    Van Belinda net jullie reisverslagblognaam gekregen zodat ik jullie ook kan volgen. Hans ken ik een beetje, nog niet samen mee gewerkt en Bart ken ik niet, maar dat mag 'm de pret niet drukk'n, ik ga jullie toch volgen.
    Geniet met meer dan volle teugen van jullie reis. Wij lijden hier wel kou en laten ons natspoelen door de regen wat af en toe met bakken uit de hemel komt. Wens jullie een topreis toe en uiteraard een heel goed 2012.
    groetjes, Renate van de receptie